Vad kan vi hjälpa till med?

Hur sker återbetalning efter en avbokad resa?

Har du tecknat vårt av- och ombokningsskydd och är tvungen att avboka din resa på grund av sjukdom eller annat förhinder som gör att du inte kan åka på resan? Ska du få pengar tillbaka så sker återbetalningen oftast på samma sätt du betalade resan på.

  • Betalning gjord på Ving.se med ett betalkort/ kreditkort/Ving Holiday Card  återbetalas automatiskt till samma kort.
  • Betalning gjord på Ving.se som en direktbetalning (kontoöverföring från ditt konto i Nordea, Handelsbanken, Swedbank eller SEB) återbetalas automatiskt till samma konto.
  • Betalning gjord med en bankgiroinsättning återbetalas per post med en bankavi till adressen på bokningen, om inte ett bankkontonummer inklusive clearingnummer lämnats till Ving eller Vings återförsäljare vid avbokningstillfället.
  • Betalning gjord med presentkort återbetalas med ett nytt presentkort per mejl till adressen på bokningen.
  • Vid utbetalning till avi eller kontoinsätting sker denna alltid till huvudresenär på bokningen. 

 

Aktuell information

Om Coronaviruset

Vi förstår att det är många frågor gällande spridningen av Coronaviruset. Vi följer händelseutvecklingen noga...

Läs mer