Vad kan vi hjälpa till med?

Kan jag resa utan pass/skadat pass?

Det är alltid du som kund som ansvarar för att du har nödvändiga handlingar med dig på resan.
Den som på grund av avsaknad av giltigt pass/nationellt ID-kort eller visum förorsakar flygbolag
eller researrangör kostnad bär själv det ekonomiska ansvaret för detta, exempelvis köpa ny flygbiljett.

Ving ansvarar inte för ev. ändringar i visum/passregler som inte kommit oss tillhanda.
Är du osäker på vad som gäller så kontakta alltid ambassad eller konsulat för aktuell information.

Passet får inte vara skadat. Observera även att provisoriskt pass inte gäller för inresa till vissa länder.
Vi rekommenderar att man reser med pass även inom Schengen då det nationella ID-kortet inte
alltid accepteras för styrkande av identitet och nationalitet på resmålet.


Fakta om pass och nationellt id-kort. Ving rekommenderar alltid att du har ditt pass med dig på resan.

Fr.o.m. den 13 januari 2014 går det inte längre att göra ”drop in”-besök på passexpeditionen i
Stockholm. För att ansöka om pass måste du alltid göra en tidsbokning.
Boka tid för passansökan.

Vänd dig till respektive lands ambassad eller konsulat om du har övriga pass- och visumfrågor.

 

 

Aktuell information

Thomas Cook Airlines byter namn till Sunclass Airlines

Det var med stor glädje som vi den 30 oktober kunde presentera våra nya ägare – Petter Stordalen tillsammans med Altor och TDR...

Läs mer